ryż po meksykańsku - czerwony, arroz rojo, II

By | 23:07 Leave a Comment

Składniki :

200g białego ryżu
1 nieduża cebula (120g)
2 ząbki czosnku
1 średnia papryczka chili
350ml soku pomidorowego
350ml bulionu (warzywnego lub drobiowego)
sól (opcjonalnie do smaku)
2-3 łyżeczki słodkiej papryki (opcjonalnie dla głębszego koloru)
5 łyżek oliwy

Cebulę i czosnek obieramy z łupinek i wraz z papryczką chili drobno siekamy.

Na głębokiej patelni na średnim ogniu rozgrzewamy 5 łyżek oliwy. Wrzucamy na nią cebulę, czosnek i chili. Smażymy ok. 2 minuty do zeszklenia cebuli często mieszając.

Dodajemy ryż dokładnie mieszając z warzywami oraz oliwą. Smażymy niezbyt intensywnie, przez ok. 5 minut, co pewien czas mieszając, aż ryż stanie się lekko brązowy.

Dolewamy część bulionu i soku pomidorowego, dodajemy ewentualnie słodką paprykę. Dokładnie mieszamy składniki i przestawiamy patelnię na mały ogień. Podgrzewamy powoli pod przykryciem dolewając stopniowo bulion i sok pomidorowy, aż zostaną całkowicie wchłonięte przez ryż i stanie się on miękki (zwykle ok. 25 minut).

moje zmiany - Umyłam i namoczyłam ryz, Na 1 szklankę ryżu przed namoczeniem dałam 2.5 szkalnki wody w tym 0,75 szkalnki przecieru +0,5 kostki wołowej bulionowej , Nie podsmażałam ryżu tylko wrzuciłam taki namoczony i odcedzony, Mało mieszałam, Jak ryż wypił wodę wyłączyłam i zostawiłam pod k=przykryciem – ryż szybko dochodzi do miękkości.

Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :