sea glass jello

By | 23:19 Leave a Comment

Składniki :

3 opakowania różnokolorowych galaretek (ja dałam wiśniową, cytrynową i kiwi)
533g mleka skondensowanego słodzonego
25g żelatyny (5 łyżeczek)
140g wody


Przygotowanie :

  1. Galaretki przygotować według przepisu na opakowaniu, zmniejszając o połowę ilość zalecanej wody. Odstawić do całkowitego stężenia. Następnie pokroić w niewielkie kwadraty. Przełożyć do naczynia i dokładnie wymieszać (aby pomieszały się kolory).
  2. Żelatynę rozpuścić w 100 ml wody (w metalowej miseczce). Gdy proszek będzie już rozmieszany należy postawić miskę z żelatyną na garnuszku z wrzątkiem i cały czas mieszając podgrzewać – uważając by nie doprowadzić do wrzenia, aż rozpuszczą się wszelkie farfocle i kryształki. Tak przygotowaną żelatynę przelać do 140 ml wody i dokładnie wymieszać.
  3. Mleko skondensowane przelać do dużego naczynia i rozmieszać z rozcieńczoną żelatyną.
  4. Pokrojoną w kwadraty i wymieszaną ze sobą galaretkę przełożyć do naczynia (u mnie owalna forma 17 cm x 23 cm) uprzednio wyłożonego folią spożywczą (ja jeszcze dodatkowo pomiędzy folię a brzeg naczynia włożyłam papier do pieczenia żeby na pewno nic się nie przykleiło do ścianek formy) lub wysmarować olejem. Delikatnie ale bardzo dokładnie zalać galaretkę miksturą z mleka skondensowanego z żelatyną i wstawić na przynajmniej 5 godzin (choć najlepiej na całą noc) do lodówki.

Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :