pączki - niemieckie, schmalzgeback

By | 08:02 Leave a Comment

Składniki :

270g mąki (ja musiałam dosypać jakieś pół szklanki)
szczypta soli
110g cukru (dla mnie to było stanowczo za dużo, za drugim razem dałam 80g i uważam, że tyle wystarczy)
1 łyżeczka cukru waniliowego
17g świeżych drożdży
180ml mleka
50g czystego smalcu (lub tłuszczu roślinnego, ja dałam 30g smalcu)
1 małe jajko
1 łyżeczka skórki cytryny

Mąkę przesiać do miski, zrobić w niej dołek, wsypać rozkruszone drożdże i łyżkę cukru. Zalać niewielką ilością ciepłego mleka i zasypać mąką tak, by powstała konsystencja gęstej śmietany. Odstawić na 15 minut, aż rozczyn ruszy.

W pozostałym mleku rozpuścić smalec. Do rozczynu dodać pozostałe składniki i wyrobić gładkie ciasto. Gdyby się zbyt mocno kleiło, dosypać mąkę. Odstawić pod przykryciem w temperaturze pokojowej, na około 30 minut. Ciasto w tym czasie powinno lekko podrosnąć.

Następnie wyjąć z miski, lekko wyrobić i rozwałkować na prostokąt o grubości około 1-1,5 cm. Pociąć na paski szerokości 2cm a następnie każdy pasek podzielić na kwadraty.

Rozgrzać olej do 170°C (trzeba uważać, żeby zbyt mocno się nie nagrzał, bo pączki się spalą a nie upieką w środku). Wrzucać pączki i smażyć około 1 minutę, obracając w tym czasie. Wyciągać na ręcznik papierowy. Jeszcze ciepłe oprószyć cukrem pudrem.

Ciasto po ostygnięciu jest dosyć zwarte, ale ma za to bardzo fajną słodką chrupką skórkę.

Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze :